NETTSIDENS FORMÅL

Med denne siden har jeg bare ett eneste formål: å Herliggjøre Jesu navn, og dermed opphøye vår felles Far Jehova.

Jeg ser med stor sorg i hjertet at troen på Jesus er i den ytterste fare - særlig innenfor Jehovas Vitners organisasjon. Og siden jeg har min bakgrunn fra nettopp denne, ligger det mitt hjerte nærmest å forsøke å hjelpe de oppriktigt søkende medlemmer - de som virkelig i sitt hjerte er Kristne, og som tror på Jesus som Messias først og fremst.

Jeg ønsker å vise fra Skriften hvorfor Jesu navn er så viktig, og hvordan dét å forstå betydningen av Hans vidunderlige offer er av den største betydning for deg og dine.


Det er min oppriktige bønn at din tro må bli styrket av de ordene jeg vil vise til fra Skriften, og at de forklaringer jeg kommer med vil gjøre deg glad og trygg overfor Jehova.

Jeg ønsker at alle skal vite at jeg anser Jehova som universets allmektige; selve livets giver; den høyeste av alle.

Jeg ønsker også at alle skal få vite om den ordningen Han har arrangert for å gjeninnføre sin hensikt med skaperverket; hvilke planer Han har,  og hvordan de skal gjennomføres


Jeg ønsker ikke å komme med kritikk av noen eller noe; men det ligger i sakens natur at når man viser hva Bibelen sier, vil man samtidig få opp øynene for hvor langt fra dens veiledning menneskene befinner seg; og i den prosessen vil organisasjonen av Jehovas Vitner komme særdeles dårlig ut.

Denne bloggen er imidlertid ikke skrevet for å være spesielt kritisk  overfor Selskapet Vakttårnet eller deres medlemmer. At dé havner i skuddlinjen er vel egentlig mer et resultat av at de befinner seg midt i den.. For det er Skriften som avslører ethvert verk; ikke meg.


Så: Jeg ønsker og ber om at Jesus taler gjennom denne side, slik Han taler gjennom så uendelig mange andre som bekjenner seg til Hans navn.


Jeg vil gjerne sitere fra 1 Kor 12: 


 3 Derfor kunngjør jeg for dere at ingen som taler i Guds Ånd, sier: «Forbannet er Jesus!» Og ingen kan si: «Jesus er Herre!» uten i Den hellige ånd.


Så mange - ja, milliarder av mennesker sier dette; de er våre brødre, deler av Jesu legeme. La oss derfor ikke ligge i strid med dem!


Måtte dere alle ta imot den velsignelse Jehova allerede har gitt ved sin Sønn Jesu offer! Den er din allerede - men kanskje du ikke har forstått det? Les bloggen min, og lær hvor uendelig kjærlig Jehova og Hans Sønn er!


Tonny Larsen


PS. Vil du kontakte meg kan du sende en mail til meg:


rlay@me.com


Jeg vil besvare alle etter beste evne og så godt jeg kan. Ett ærlig svar skal alle få; enten jeg kan svare - eller ikke.